Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0002158E-FATURAe-Fatura Mali Mühür / E-İmzaHerkese Açık2014-01-08 13:042014-01-13 10:23
gmzgmz 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
0002158: Flash Disk in Zarar Görmesi ve Sistemsel Sıkıntı Durumu Hk.
1- Tarafımıza gönderilen Flash disk in kırılması ya da herhangi bir nedenle kullanılamaz hale gelmesi durumunda yenisini talep edebilir miyiz, yenisinin bize ulaşması için geçen zamanda sorumluluğumuzun boyutu nedir?

2- Tarafımıza gelen faturaları portal üzerinden onaylama aşamasına gelip sistemsel sıkıntı nedeniyle onay veremiyoruz. İlgili süre zarfında portal üzerinden onay veremediğimiz fakat kayıtlarımıza aldığımız faturalar için sorumluluğumuz var mı?
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0002503)
2014-01-08 14:03   
1. sorunuz ile ilgilenilmektedir.

2. sorunuz ile ilgili olarak ne gibi bir sistemsel sıkıntı yaşamaktasınız?
(0002512)
2014-01-08 14:24   
sistemsel sıkıntı (sistem kilitleniyor, dışarı atıyor) nedeniyle onay veremiyoruz.
(0002823)
2014-01-10 10:24   
(güncelleme tarihi: 2014-01-13 10:23)
1. Mali mührünüzün bozulması veya kırılması gibi nedenlerle kullanılamaz hale gelmesi durumunda yenisiniz Tübitak Kamu SM den temin edebilirsiniz. Bu süreçte hesabınızın dondurulması gibi bir durum söz konusu olmadığından yeni mali mührünüz elinize ulaşıncaya kadar geçen sürede eski sorumluluklarınız devam etmektedir.


2. Onaylama ilgili yaşadığınız sorunlar daha çok dış etmenlerden kaynaklanmaktadır. Bu sorunu en aza indirmek için 373 ve 716 numaralı sorulara bakabilirsiniz.Gelen ticari faturalar için uygulama yanıtı (kabul/red) vermeniz gönderen tarafın da bu bilgiyi görebilmesi için tavsiye edilmekle birlikte 7 gün içinde yanıt verilmeyen faturalar kanunen kabul edilmiş sayılmaktadır.