(0033025)
|
2015-02-20 09:02
(güncelleme tarihi: 2016-04-20 15:23) |
|
Merhaba,
Sisteminizdeki kesinti ve bakım çalışmalarının oluştuğu tarihleri (gerekçe, firma vkn, unvan bilgileri vs.) belirten dilekçenizi Başkanlığımıza posta yoluyla iletiniz. Adres: Gelir İdaresi Başkanlığı Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı (33.Müdürlük) Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No: 16 06110 Dışkapı/ANKARA (posta veya kargo yoluyla)
İmzalı kaşeli şeklini e-posta ile efatura@gelirler.gov.tr adresine de gönderiniz.
Tebliğ kapsamında bilgi islem sistemlerinin entegrasyonu yöntemiyle elektronik fatura uygulamasından yararlanan mükellefler, sistemlerini kesintisiz 7 gün 24 saat fatura ve ilgili mesajları alabilir ve gönderebilir halde açık tutmak zorundadırlar. Mücbir sebepler dışında bu zorunluluğa uymayan mükelleflerin entegrasyon izinleri iptal edilebilecek olup, elektronik fatura uygulamasını sadece portal yöntemiyle kullanabileceklerdir.
Bilgi işlem sistemlerinin entegrasyonu yöntemiyle elektronik fatura uygulamasından yararlanan mükellefler, sistemleri üzerinde yapacakları bakım, onarım, gözden geçirme vb. işlemler nedeniyle sistemlerine erişim kesintiye uğrayacak ise bu kesintiden önceki üç işgünü içerisinde hangi tarihte ve ne kadar süreyle sistemlerinin kesintiye uğrayacağını Gelir İdaresi Başkanlığı’na bildirmekle yükümlüdürler. Kesinti süresi hiçbir surette iki günü aşamaz.
Entegrasyon izninizin iptal edilmemesi için 421 Sıra No.lu VUK Genel Tebliği 5.2. maddesini dikkate alarak gerekli çalışmaları ve bildirimleri yapmanız gereklidir.
Elinizde olmayan sebeplerden ötürü meydana gelen durumlarda da en kısa sürede bildirimde bulunmanızda gerekmektedir.
İyi çalışmalar.
|
|