(0028409)
|
2014-11-25 12:40
(güncelleme tarihi: 2015-11-25 12:20) |
|
Merhaba,
Zarfların (ve içerisindeki fatura/kabul-red yanıtlarının) alıcıya ulaşıp ulaşmadığını görebilen taraf GÖNDERİCİDİR. Göndericinin sorumluluğu gönderdiği zarfların durumlarının takibini (zarf durumunu sorgulayarak) yapmak, hata aldığı için gitmeyen zarfları varsa hata ayrıntısına göre 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak işlem yapmaktır. İlgili işlem tekrar gönderim gerektirirse, yeni zarfın durumu da benzer şekilde sorgulanmalıdır. Çünkü zarf gönderiminde hata alınabilmektedir. Hata alan zarflar alıcıya ulaşmaz -bazı hatalarda ulaşsa bile- zarfın içerisindeki faturalar/yanıtlar hata alındığı için geçersizdir ve hiç oluşturulmamış gibidir. Alıcının sorumluluğu ise sistemini 7*24 çalışır şekilde tutmaktır.
Nitekim bu durumu geç fark etmişsiniz. O dönemde GİB-Portal yöntemi kullanıcıları için "Tekrar Gönder" seçeneği bulunmamaktaydı. Bu nedenle bu durumu açıklayan (gönderici ve alıcı vergi kimlik numaralarını, fatura numarasını, zarf numarasını, fatura görüntüsünü içeren) bir dilekçeyi Gelir İdaresi Başkanlığı Denetim ve Uyum Yönetimi Daire Başkanlığı (33.Müdürlük) Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No: 16 06110 Dışkapı/ANKARA adresine elden, posta veya kargo yoluyla gönderiniz.
HEM ALICI HEM DE GÖNDERİCİ bu şekilde dilekçelerini göndermelidir. İki dilekçenin de aslı olmadan işlem yapılmayacaktır. Alıcı ve gönderici dilekçelerinin bir araya getirilip aynı anda adrese teslim edilecek şekilde gönderilmesi süreci kısaltacaktır. (Diğer firmanın dilekçesinin gelip gelmediğini kontrol etmek ve gelmemişse ilk dilekçeyi bekletmek süreci uzatabilmektedir.) Dilekçelerinizi elden verirseniz evrak numaralarını forum sitemize bildirdiğinizde evrağın durumu daha kolay bir şekilde takip edilebilecektir.
Dilekçelerinize istinaden işlem yapılarak faturanın mevcut bilgileriyle (aynı içerik ve fatura numarası) tekrar gönderilmeye çalışılması denenebilir. Tekrar gönderimin olması durumunda zarfın yine hata alma durumu mevcuttur. Eğer alıcının sistemi açıksa ve bu zarfa hata vermezse fatura alıcıya ulaşacaktır. Ardından vergi dairesi tekrar sorguladığında bu faturayı görebilecektir.
Bir inceleme durumunda faturanın GİB'e geliş zamanı (ilk kestiğiniz zaman) ve alıcıya iletim zamanı (dilekçenize istinaden yapılan tekrar gönderim zamanı) görülebilmektedir. Bu nedenle olası bir durumda sorumluluk mükellefe aittir.
ÖNEMLİ:
1. Bu durum (fatura gönderimi zamanında ve şu anda) GİB-Portal yöntemini kullanan göndericiler için ve fatura zarfının Zarf Bazında Listeleme ekranında olmadığı durumda gerçekleştirilebilir.
2. Gönderici hata almış zarftaki faturayı beyan etmiş ancak alıcı beyan etmemişse, dilekçe gönderilmemelidir. Gönderici beyanlarından geçersiz olan bu faturayı çıkartmalıdır. Teknik olarak sıradaki fatura numarası ile aynı faturayı oluşturup göndermesi mümkün olmakla birlikte mevzuatsal yükümlülükler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.
3. 19.10.2015 itibari ile UBL-TR şema yapısı değişeceğinden, bu tarihten önce gönderilip hata almış olan zarfların Başkanlıkça 19.10.2015'ten sonra tekrar iletimi sağlanamayacaktır. Bu nedenle DİLEKÇE GÖNDERMEYİNİZ.
- Gönderici fatura zarfını Zarf Bazında Listeleme ekranında görünüyorsa dilekçe ile ilgili işlemleri yapmadan, 2614 ve 12957 numaralı soruların cevabına göre işlem yapmalıdır.
- Gönderici entegrasyon ya da özel entegrasyon yöntemini kullanıyorsa dilekçe ile ilgili işlemleri yapmadan 2614 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapmalıdır.
İyi günler.
|
|