Cevap |
|
(0027897)
|
2014-11-14 10:13
|
|
İade faturası size gelen faturaların doğru olmaması durumlarında iade faturası düzenleyerek geri göndermenizi sağlamaktadır. Ayrıca yanlış kesilen faturanın iptali Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre (fatura alıcıya ulaştıktan 8 gün içerisinde itiraz edebilir) harici yollardan ( noter kanalı ile ya da PTT nin hizmeti KEP ile) itiraz edilmesi gerekiyor. İtiraz sonrası gönderici ve alıcı firmalar bu faturayı kayıtlarınıza almamalı, yerine yeni doğru bir fatura düzenlenmeli.
Soru sormadan önce “SORULARI GÖRÜNTÜLE” sayfasındaki “ARA/Filtrele” bölümünden arama yapınız. Bu şekilde soru sormaksızın çözüme çok daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. |
|
|
(0027923)
|
2014-11-14 15:01
|
|
Sanırım soru yanlış anlaşıldı. Fatura tipi alanı "iade faturası" seçilmesi gerekirken "satış faturası" seçilmiş. Biz bunu iade faturası şeklinde manuel işleyebiliriz. GİB için bunun önemi var mıdır. Fatura yok hükmünde sayılır mı? |
|
|
(0028284)
|
2014-11-21 16:14
|
|
Fatura geçerlidir. Ancak iade faturası düzenlenebilecek haller vergi mevzuatında düzenlenmiştir. |
|