(0034188)
|
2015-03-13 12:31
|
|
Sayın İlgili,
Eğer şubeli defter tutmanız gerekiyorsa, bu durumda her şube kendi içinde bir firma gibi düşünülerek, her birinde yevmiye madde numarası (xbrl karşılığı entrynumbercounter), satır numarası(xbrl karşılığı linenumber), defter kontrol numarası (xbrl karşılığı uniqueid) 1'den başlatılarak hesap dönemi sonuna kadar müteselsil devam ettirilir.
Ayrıca Elektronik deftere İLK geçiş tarihinizde (ister hesap dönemi başı, ister hesap dönemi içi olsun) oluşturacağınız defterlerin her birinde yevmiye madde numarası, satır numarası ve defter kontrol numarası yine 1'den başlatılmalıdır.
Diyelim ki Elektronik deftere geçişi yaptınız, Gelir İdaresi Başkanlığına herhangi bir aya ait beratta gönderdiniz; ancak uyumlu yazılım firmanızı bir sonraki ay için değiştirmeye karar verdiniz, bu durumda en son Başkanlığımıza beratları gönderilen defterler hangi yevmiye maddesinde kaldılarsa, yeni defterlerinizde de müteselsil olarak kaldığı yerden devam ettirilmelidir. Bu hususa da dikkat ediniz. Önemli olan hangi yazılımı kullandığınız değil, bir hesap dönemi içerisinde, şube veya merkez defterlerinin kendi içinde müteseselsilliklerini korumasıdır.
İyi çalışmalar. |
|