Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0014306E-FATURAe-Fatura DiğerHerkese Açık2014-08-19 11:572014-08-19 12:36
tekinyuksel 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
0014306: Fatura reddedilmiş ama sistemimde göremiyorum
Fatura kestiğimiz müşterimiz kendi özel entegrasyonunda faturamızı reddettiğini söylüyor, fakat biz GIB portalında fatura reddini göremiyoruz. Fatura statüsü iletilmiş ama henüz cevap dönülmemiş olarak görünüyor. Ne yapmalıyız?
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0023814)
2014-08-19 12:35   
GİB Portal yöntemini kullanıyor ve portalinizde aşağıdaki bilgi yazıyorsa alıcı faturnıza doğru şekilde cevap verememiş demektir.

TİCARİ FATURA
Fatura alıcıya başarıyla iletildi.
Alıcı faturaya henüz bir cevap vermedi.

Olası durumlar şu şekildedir:
1. Red/Kabul cevabı oluşturulmamış ve gönderilmemiştir.
2. Red/Kabul cevabı oluşturulmuş ancak gönderilmemiştir.
3. Red/Kabul cevabı oluşturulmuş, gönderilmiş ancak cevabı içeren zarf hata almıştır.
4. Red/Kabul cevabı YANLIŞ şekilde oluşturulmuş, gönderilmiş ve hata almamıştır. Ancak yanlış şekilde oluşturulduğu için doğru fatura ile eşleşememiştir. (küçük/büyük harf duyarlılığına dikkat edilmelidir. Alanlar doğru şekilde oluşturulmalıdır.)

Her durumda, red/kabul cevabı karşı tarafa gitmediği ya da doğru faturayla eşleşemediği için red/kabul cevabını verilebilmiş sayılmaz.

Red cevabını veren taraf
- GİB Portal yöntemini kullanıyorsa 397 ve 399 numaralı soruların cevaplarına göre işlem yapmalıdır. 12638 numaralı sorunun cevabına da bakılmalıdır.
- Entegrasyon ya da özel entegrasyon yöntemini kullanıyorsa gerekiyorsa yazılım sağlayıcısıyla görüşüp gönderdiği yanıtın zarfını kontrol etmelidir. Zarf hata almışsa 2614 numaralı sorunun cevabına göre tekrar işlem yapmalıdır.

Mevcut durumda fatura kabul edilmiş sayılmaktadır. Fatura reddedilmek isteniyorsa;
- ilgili fatura doğru şekilde referans verilerek tekrar red yanıtı gönderilebilir. (Portal kullanıcısına TTK'da bellirtilen 8 günden sonra gönderilen yanıtlar ulaşamaz, hata alır.)
- mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesilebilir (XML içinde iade faturası kesmek için gereken bilgileri kullanarak).
- harici yollarla faturaya itiraz edilebilir.