(0021637)
|
2014-07-04 17:26
|
|
Merhaba,
Söylediğinizden anladığım kadarıyla Hata Ayrıntısı'na baktığınızda SCHEMATRON KONTOL SONUCU HATALI yazıyor olmalı.
Öyleyse kabul ya da red yanıtını içeren zarfınızın durumu: 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1150:SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI)
Karşı tarafın bu şematron hatası vermemesi gerekirdi ancak vermiş. 1230 hatasıyla ilgili olarak 3024 numaralı soruya bakılabilir. Alıcı uyarılmalı ve GİB ile birebir aynı kuralları kullanacak şekilde sistemini düzeltmelidir. Ardından siz (24 saat sonra ekrana gelecek) Tekrar Gönder düğmesi ile bu yanıtı tekrar gönderebilirsiniz (yeni bir zarfla gönderilmeye çalışılır). Karşı taraf (yanıtın alıcısı) sorunu düzeltmezse tekrar hata alınabilir ve bu süreç bu şekilde devam edebilir.
Yapılması gereken;
- Alıcı sistemini düzeltmeli.
- Daha sonra bu yanıtın tekrar göndermelisiniz. Başarıyla giderse sorun yok, kabul etmiş/reddetmiş olursunuz. Bu işlem tekrar eder ve yanıtınızı başarıyla gönderememiş olursanız, faturayı kabul etmek istediyseniz başka bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Ancak reddetmek istediyseniz (karşı tarafın sorunu yüzünden sistem üzerinden bu işlemi yapamadığınızdan) faturaya;
- mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesebilir ya da
- harici yollarla itiraz edebilirsiniz.
- Ardından gönderici tekrar doğru şekilde fatura gönderebilir.
İyi günler.
(Sorduğunuz sorularda gönderici-alıcı vkn, zarf numarası vs. bilgileri ekleyiniz.) |
|