Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0013148E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-07-04 17:042014-07-04 17:27
bilalaykilic 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
0013148: Gönderilen posta kutusu yanıtları - SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI - 1230
Bana bir müşterimden fatura geldi, Ben bu faturayı onayladım,gönderdim. Gönderilen posta kutusu yanıtlarında zarf şema kontrolünden geçemedi. Zarfın xml şemasında geçersiz yada tutarsız bilgiler var diye bir yazı var. Bunu nasıl düzeltebilirim.
Hiçbir etiketi yok.

Cevap
(0021637)
2014-07-04 17:26   
Merhaba,

Söylediğinizden anladığım kadarıyla Hata Ayrıntısı'na baktığınızda SCHEMATRON KONTOL SONUCU HATALI yazıyor olmalı.

Öyleyse kabul ya da red yanıtını içeren zarfınızın durumu: 1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1150:SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI)

Karşı tarafın bu şematron hatası vermemesi gerekirdi ancak vermiş. 1230 hatasıyla ilgili olarak 3024 numaralı soruya bakılabilir. Alıcı uyarılmalı ve GİB ile birebir aynı kuralları kullanacak şekilde sistemini düzeltmelidir. Ardından siz (24 saat sonra ekrana gelecek) Tekrar Gönder düğmesi ile bu yanıtı tekrar gönderebilirsiniz (yeni bir zarfla gönderilmeye çalışılır). Karşı taraf (yanıtın alıcısı) sorunu düzeltmezse tekrar hata alınabilir ve bu süreç bu şekilde devam edebilir.

Yapılması gereken;
- Alıcı sistemini düzeltmeli.
- Daha sonra bu yanıtın tekrar göndermelisiniz. Başarıyla giderse sorun yok, kabul etmiş/reddetmiş olursunuz. Bu işlem tekrar eder ve yanıtınızı başarıyla gönderememiş olursanız, faturayı kabul etmek istediyseniz başka bir işlem yapmanıza gerek yoktur. Ancak reddetmek istediyseniz (karşı tarafın sorunu yüzünden sistem üzerinden bu işlemi yapamadığınızdan) faturaya;
   - mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesebilir ya da
   - harici yollarla itiraz edebilirsiniz.
   - Ardından gönderici tekrar doğru şekilde fatura gönderebilir.

İyi günler.

(Sorduğunuz sorularda gönderici-alıcı vkn, zarf numarası vs. bilgileri ekleyiniz.)