(0016596)
|
2014-05-08 12:14
(güncelleme tarihi: 2015-02-16 09:10) |
|
Merhaba,
Yani alıcı (imza doğrulamasında sorun yoksa) vermemesi gerektiği halde hata vermiş, sonrasında zarf 1230 hata kodunu almış ve zarfın içerisindeki faturalar geçersiz hale düşmüştür. Bu zarfın içerisindeki faturaların 2614 numaralı sorunun cevabında da söylendiği gibi:
"Göndericinin portal kullanıcısı olması durumunda (ARTIK -arşive alınmışlar hariç, fatura arşivdeyse 12957 numaralı sorunun cevabına bakınız- yeni fatura ID'si ile yeniden fatura OLUŞTURULMAMASI gerekmektedir) Zarf Bazında Listeleme ekranındaki ilgili zarfa ait TEKRAR GÖNDER düğmesi kullanılarak faturanın farklı bir zarf ile tekrar gönderilmeye çalışılması sağlanır (Tekrar Gönder düğmesi ile ilgili olarak 12957 numaralı sorunun da cevabına bakınız. VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). Burada alıcı tarafından hata verilmiştir ve zarf içerisindeki faturalar geçersiz olmuştur. 1230 durum kodu ile ilgili olarak 3024, 10538 ve 12852 numaralı soruların da cevabına bakınız."
Alıcının görmesi ile ilgili olarak;
Alıcı zarfı almış ve işlerken hata bulduğunu belirtmiştir (Merkez'in 7-14 gün arasında sorgulaması sırasında hata verilmişse de durum değişmemektedir. Alıcının bu süreyi beklemeden zarfı işleyip sonucunu bildirmesi gerekirdi). Bu nedenle zarf ve içerisindeki faturalar alıcının sisteminde bulunmaktadır, doğru. Ancak hata dönüldüğü için faturalar geçersizdir, iptal faturası gibidir. Alıcının aldıktan sonra işlerken hata bulduğunu belirttiği zarfları sisteminde son kullanıcıya göstermemesi gerekmektedir. Son durumda alıcı bu zarfın içerisindeki faturaları görse bile geçersizdir. Alıcının bu faturaları işleme almaması gerekmektedir çünkü faturalar hiç oluşturulmamış gibidir.
Hatalı zarfın içerisindeki faturalara verilen Kabul / Ret uygulama yanıtları da geçersizdir, bu nedenle işleme alınmamalıdır.
Bu durumdaki zarfların içerisindekilerin tekrar gönderilmesi gerekmektedir (mükerrer gönderim olmaz, gönderilmelidir - Belki tekrar gönderim yapılmıştır, GİB bu durumu incelememiştir. Sorumluluk gönderici ve alıcıya aittir.).
1230 durum koduyla ilgili olarak 3024 ve 12852 numaralı soruların cevabına da bakınız.
Diğer hataları alan zarfların alıcının sisteminde görülmesi durumunda da bu cevap geçerlidir.
Hatalarla ilgili yapmanız gerekenleri 2614 numaralı sorunun cevabına bakarak öğrenebilirsiniz.
|
|