Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0005717E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-03-06 09:552016-03-08 15:16
BildirenEFaturaTeknik 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0005717: Etiket (Alias) Bilgisinin Değişmesi
SoruMerhaba; Bir firma bize fatura göndermiş sonra bu firma GİB den çıkmış (inaktif olmuş) veya alias bilgileri değişmiştir. Bu faturalar için biz cevap döndüğümüz zaman 1181 hatası alıyoruz. Bu fatura için ne yapmalıyız?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0008922)
zzTUGBA KASIKCI
2014-03-06 14:12
güncelleme tarihi: 2016-03-08 15:16

1. Gönderici taraf faturayı gönderdikten sonra göndericinin etiketlerinde değişiklik yapılmışsa Kabul/Red cevabını gönderecek taraf
- Entegrasyon ya da özel entegrasyon kullanıcısıysa ilgili fatura bilgilerini kullanarak yeni etiketlerle gönderim yapmalıdır.
- Portal kullanıcısıysa yeni etiketlerle gönderim yapılamamaktadır. Bu durumda fatura
   - kabul edilecekse alıcı ile görüşerek faturayı kabul ettiğini sözlü olarak bildirebilir. (Yasal olarak 8 gün içinde yanıt verilmeyen faturalar alıcı tarafından kabul edilmiş sayılır. Yine de göndericiye kabul bilgisini sözlü olarak bildirmekte fayda vardır.)
   - reddedilecekse;
       - mevzuat hükümlerine UYGUNSA iade faturası kesilebilir (XML içinde iade faturası kesmek için gereken bilgileri kullanarak). Ardından gönderici ilgili faturaları tekrar farklı bir fatura numarası ile (görüntüleyicide görüntülenebilecek şekilde) oluşturarak gönderilmelidir.
       - harici yollarla faturaya itiraz edilebilir. Ardından gönderici ilgili faturaları tekrar farklı bir fatura numarası ile (görüntüleyicide görüntülenebilecek şekilde) oluşturarak gönderilmelidir.

2. Gönderici taraf faturayı gönderdikten sonra e-fatura sisteminden çıkmışsa Kabul/Red cevabını gönderecek taraf herhangi bir cevap dönemeyeceğinden ilgili firmaya cevabını yine sözlü olarak verebilir ve eğer kabul edilecekse süresinden sonra fatura kabul edilmiş sayılacağından gerekli kayıt işlemlerini yapabilir, red cevabı verilecekse harici yollarla itiraz edilebilir.

3. Gönderici ya da alıcı taraf yöntem değiştirdiyse cevap verecek taraf (GİB-Portal yöntemi kullanıcısı değilse) yazılım sağlayıcısından destek alarak yeni etiketlere gönderim yaparak kabul/red uygulama yanıtını gönderebilir.



Powered by Mantis Bugtracker