Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0000502E-FATURA[Tüm Projeler] GenelHerkese Açık2013-12-19 14:502013-12-23 10:20
Bildirenayefe09 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0000502: e-faturada merkez ve şube faturaları tarih ve seri no sıra sorunları
Sorue-Fatura Uygulamasından portal vasıtasıyla yararlanan mükelleflerin birden fazla birim kod kullanması mümkün olmadığına ve vergi usul kanununa göre kullanılan faturalarda sıra numarası takibi mecburiyeti olduğuna göre portal kullanımında şubeleri olan işletmeler için aşağıdaki sorunlar meydana gelmektedir.
1. merkez ve şubelerin keseceği faturalarda tarih uyuşmazlığı,
2. merkez ve şubelerin fatura seri ve sıra no larının birbirine karışıklığı
3. Faturalarda merkez adres ve tic. sicil no yazılması mecburiyeti uygulamasına göre her fatura düzenlemede firma merkez ve şube ye göre firma bilgilerinin tekrar düzeltilmesi.
Bu yukarıdaki konular portal ile ilgili sorunlar fakat vergi müfettişleri portalı kullanan firmalarda bu durumları tespit ettiğinde usulsüzlük cezaları kesilmesi gündeme gelecektir. Bu konudaki önerileriniz nedir?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0000699)
zzEMRE YENIARAS
2013-12-23 10:16
güncelleme tarihi: 2013-12-23 10:19

Portal üzerinden merkez ve şube faturaları düzenlendiğinde NOT kısmına Merkez ya da Şube yazılarak merkez ve şube faturalarını takibi yapılabilir. Faturalarda merkez adres ve tic. sicil no yazılması mecburiyeti uygulamasına göre her fatura düzenlemede firma merkez ve şube ye göre firma bilgilerinin tekrar düzeltmesi gerekiyor.


Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olmak amaçlıdır



Powered by Mantis Bugtracker