Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0004749E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-02-14 13:572016-06-30 15:07
Bildirencdemirel 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0004749: Fatura gönderildi, zarfın durum 1300 fakat alıcı faturayı göremediğini söylüyor
SoruXXXXX vergi nolu XXXXX adlı müşterimizin canlı formunu sisteme yukledik.

bu vkn li müsteriye fatura kesip gonderiliyor fatura gonderildi gozukuyor durum 1300 oluyor fakat fatura sisteme dusmuyor.
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0006980)
zzTUGBA KASIKCI
2014-02-14 18:20
güncelleme tarihi: 2016-01-25 09:54

Merhaba,

Zarf durumu 1300 ise, alıcı zarfı sistemine almış (sistemi kapalı olsaydı 1215 durumunda olurdu), ardından başarıyla işlediğine ve işlerken hata bulmadığına dair sistem yanıtı dönmüş. Ve bu mesaja binaen zarfın merkezdeki durumu 1300 olmuştur.

Zarflar alınırken alıcı hata belirtseydi ya da alıcının sistemi erişilemez durumda olsaydı zarf durumu 1300 olmazdı. 1300 durum kodundaki faturalar alıcı tarafından sistemine başarıyla alınmış demektir. 1300 durumu, alıcının zarfları sorunsuz bir şekilde sistemine aldığını bildirir. Zarfın durumunun 1300 olması alıcının sisteminden gelen mesaja (sistem yanıtına) göre yapılmaktadır. Yani alıcının sistemi GİB'e "Ben bu zarfları sorunsuz şekilde sistemime aldım ve işledim" demiştir. Bu nedenle alıcı sisteminde bu zarfları bulabilmelidir. Bu konuda GİB tarafından yapılabilecek bir işlem bulunmamaktadır.

Bunun üstüne alıcı sisteminde zarfların bulunmadığını söylüyorsa bu durumda çelişki doğuyor. Zarflar alıcının sisteminde yoksa, alıcının sistemine alınmadıysa, alıcının sisteminin başarıyla zarfları aldığını BELİRTMEMESİ gerekirdi.

Alıcı zarfları başarıyla alıp sistemine işlediğini bildirdiği için alıcının bu durumdaki zarfları sisteminde bulması gerekmektedir. Tekrar fatura kesimi mükerrer fatura kesimi olacaktır. Alıcı entegrasyon ya da özel entegrasyon yöntemi kullanıcısıysa yazılım sağlayıcısı ile görüşerek bu zarfları sisteminde bulmalıdır(*).

(*) Alıcı zarfı sisteminde bulamıyorsa gönderici ile görüşüp zarfların içerisindeki faturaların (ya da kabul/red uygulama yanıtlarının) XML'lerini (pdf, kağıt çıktısı vs. geçersizdir. Geçerli hali GİB üzerinden başarıyla geçmiş XML'idir.) göndericiden alıp sistemine kaydedebilir.

Faturanın iptali isteniyorsa 9920 numaralı sorunun cevabına göre işlem yapılabilir.


Eğer alıcı GİB portal yöntemi kullanıcısıysa ve 1300 durumundaki zarfı göremediğini belirtiyorsa öncelikle tarih aralıklarını değiştirerek faturayı Zarf Bazında Listeleme, Fatura Bazında Listeleme ve Arşiv ekranlarında tekrar dikkatlice aramalıdır. Hala bulamıyorsa aşağıdaki bilgileri ve durumu içeren yeni bir soru bildirmelidir:
- Gönderici vergi kimlik numarası (gerçek kişi için TC kimlik numarası) nedir?
- Alıcı vergi kimlik numarası (gerçek kişi için TC kimlik numarası) nedir?
- Gönderici hangi yöntemi kullanmaktadır? (Portal, entegrasyon, özel entegrasyon)
- Bahsettiğiniz faturanın zarf numarası(zarf ID) nedir?
- Bahsettiğiniz faturanın fatura numarası nedir?

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker