Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0021144E-FATURAe-Fatura TebliğleriHerkese Açık2015-03-20 10:062016-08-23 13:54
Bildirencemils 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0021144: Sistem yanıtı gelmeden uygulama yanıtı gelmesi
SoruGöndermiş olduğumuz faturaya "Sistem Yanıtı" göndermeden "Uygulama yanıtı" gönderiyorlar.
Bizde "Sistem yanıtı" verilmesi zorunlu olduğu için sistem yanıtı bekliyoruz, uygulama yanıtlarını kabul etmiyoruz.

8. günün sonunda eğer sistem yanıtı gelmez ise göndermiş olduğumuz faturayı otomatik olarak kabul edildi statüsüne çekiyoruz.

Ancak "sistem yanıtı" dönmeden "RED Uygulama yanıtı" göndermiş olabilirler. Biz bu durumda da 8 gün içinde sistem yanıtı gelmediği için "uygulama yanıtı"nın içeriğine bakmaksızın, faturayı otomatik olarak kabul edildi olarak güncelliyoruz.

İşleyişimiz doğru mudur ?
EtiketlerHiçbir etiketi yok.
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalar

- İlişkiler

-  Cevap
(0034764)
zzTUGBA KASIKCI
2015-03-25 16:15
güncelleme tarihi: 2015-05-15 14:30

Merhaba,

Uygulamanız doğru değil.

Sistem yanıtının verilmesi sistemin işleyişi için önemlidir. Ancak verilmeme durumu söz konusu olabilmektedir. 48 saat içinde sistem yanıtı verilmezse sonrasında başarısız sistem yanıtı verilemez.

Çünkü sistem yanıtı verilmediğinde (1220 durumunda) zarf başarısız halde değildir. Başarısız halde olmayan bir faturaya verilen uygulama yanıtı geçerlidir. Fatura zarfı başarısız hale düşerse, bu durumda uygulama yanıtının bir hükmü kalmaz, uygulama yanıtı hiç dikkate alınmaz.

Bu nedenle 1220 durumundaki zarfa gelen uygulama yanıtı dikkate alınmalıdır ancak 48 saat boyunca fatura zarfının durumunun başarısız hale düşmesi ihtimali göz önünde bulundurularak durum gözlenmeye devam edilmelidir. Bu süreden sonra 1220 durumundaki zarfa 1300 durumundaymış gibi muamelede bulunulabilir.

Alıcıları zarfları alır almaz sistem yanıtı dönme konusunda uyarabilirsiniz. 1220 durumu ile ilgili olarak 5390 numaralı sorunun cevabındaki bilgiler geçerlidir.

Ek olarak "faturayı otomatik olarak kabul edildi olarak güncelliyoruz" demişsiniz. Durumu otomatik olarak güncellenen faturalar ile gerçekten Kabul uygulama yanıtı geldiği için durumu "kabul edildi" olarak işaretlenen faturaları birbirinden ayırmanız ileride bir durumun araştırılması gerektiğinde faydalı olabilir.

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker