Mantis Bug Tracker


Soru Detaylarını Görüntüle Cevaplara Git ] Yazdır ]
Soru NumarasıProjeKategoriDurumu GörüntüleSoruluş ZamanıSon Güncelleme
0012957E-FATURAe-Fatura GİB Portal YöntemiHerkese Açık2014-07-01 15:122022-12-10 10:15
BildirenAYSE DEMIROGLU 
DurumcevaplanmışÇözümcevaplandı 
Konu0012957: Portaldeki “Tekrar Gönder” düğmesi
SoruMerhaba,

Gönderdiğim zarf hata aldı. Gönderilenler - Zarf Bazında Listeleme ekranında zarfa ait İşlemler bölümünde “Tekrar Gönder” düğmesi var. Ancak dün yoktu. Bu düğme ne işe yarıyor? Ne yapmalıyım?
Etiketler2614
ÖNEMLİ UYARIBu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamaktadır,sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.Verilen cevaplar sistemde yapılan güncellemelerle birlikte değişebilmektedir.Cevaplanma tarihine bakınız,daha güncel bir cevap verilmiş olabilir.
Eklenen Dosyalarpng file icon tekrar gönder .png [^] (58,288 Bayt) 2014-07-01 15:15

- İlişkiler

-  Cevap
(0021252)
zzTUGBA KASIKCI
2014-07-01 15:20
güncelleme tarihi: 2015-10-21 09:58

Merhaba,

Zaman zaman gönderilen zarflarda hatalar alınabilmektedir.

Önceden göndericinin portal kullanıcısı olması durumunda yeni fatura ID'si ile yeniden fatura oluşturulması ve bu hatalı faturaların gelen/gönderilen faturalarla birlikte saklanması gerekmekteydi (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.).

“Tekrar Gönder” düğmesiyle birlikte yeniden fatura oluşturulmadan aynı faturanın tekrar gönderilmeye çalışılması sağlanmaktadır. (farklı bir zarf ile)

ARTIK alınan her hatada yeni fatura ID'si ile yeniden fatura OLUŞTURULMAMASI gerekmektedir.

Zarf Bazında Listeleme ekranındaki ilgili zarfa ait TEKRAR GÖNDER düğmesi kullanılarak faturanın farklı bir zarf ile tekrar gönderilmeye çalışılması sağlanmalıdır. (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.)

Tekrar gönderim sonucu gönderilen zarflar tekrar hata alabilir. Bu nedenle zarf durumunun takibi yapılmalı ve hatanın durumuna göre 2614 numaralı sorunun cevabındaki ilgili işlemler uygulanmalıdır.

Gönderici faturasını arşive aldıysa “Tekrar Gönder” düğmesini kullanamaz. Bu nedenle faturayla işi tamamen bittikten sonra arşive alma işlemini gerçekleştirmelidir. Arşive alınmış ve 2614 numaralı sorunun cevabına göre tekrar gönderilmesi gereken faturalar varsa, portal kullanıcısının yeni fatura ID'si ile yeniden fatura oluşturması ve bu hatalı faturaların gelen/gönderilen faturalarla birlikte saklanması gerekmektedir. Yeniden oluşturulan faturalarda daha önce hata alınan fatura numarasına ve hata sebebine ilişkin bilginin faturanın not alanına yazılması uygun olacaktır (VUK ve ilgili yasal hükümler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.). (Müteselsilliğin bozulmaması için) Hata almış zarftaki faturalar da gelen-gönderilen faturalarla birlikte bilgisayarınızda saklanmalıdır.

“Tekrar Gönder” düğmesi zarf hata aldıktan 24 saat sonra aktif hale gelmektedir. “Tekrar Gönder” düğmesinin aktif olduğu (merkezdeki) hatalar şunlardır:

Durum Kodu - Durum Açıklaması
1110 - ZIP DOSYASI DEGIL
1111 - ZARF ID UZUNLUGU GECERSIZ
1120 - ZARF ARSIVDEN_KOPYALANAMADI
1130 - ZIP ACILAMADI
1132 - XML DOSYASI DEGIL
1133 - ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALI
1140 - DOKUMAN AYRISTIRILAMADI
1141 - ZARF ID YOK
1142 - ZARF ID VE ZIP DOSYASI ADI AYNI OLMALI
1143 - GECERSIZ VERSIYON
1150 - SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALI
1160 - XML SEMA KONTROLUNDEN GECEMEDI
1161 - IMZA SAHIBI TCKN VKN ALINAMADI
1162 - IMZA KAYDEDILEMEDI
1170 - YETKI KONTROL EDILEMEDI
1171 - GONDERICI BIRIM YETKISI YOK
1172 - POSTA KUTUSU YETKISI YOK
1175 - IMZA YETKISI KONTROL EDILEMEDI
1176 - IMZA SAHIBI YETKISIZ
1177 - GEÇERSİZ İMZA
1180 - ADRES KONTROL EDILEMEDI
1181 - ADRES BULUNAMADI
1195 - SISTEM HATASI
1215 - DOKUMAN GONDERIMI BASARISIZ. TERKAR GONDERME SONLANDI
1230 - HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI

İyi günler.



Powered by Mantis Bugtracker