Gelir İdaresi Başkanlığı E-Fatura Forumu - E-FATURA
Soru Detaylarını Görüntüle
0005818E-FATURAe-Fatura Teknik SorularHerkese Açık2014-03-07 14:502017-05-26 16:02
AYSE DEMIROGLU 
cevaplanmışcevaplandı 
Bu forum sitesinde yazılanlar özelge niteliği taşımamakta olup sadece mükelleflerimize yardımcı olma amaçlıdır.
0005818: Sistem yanıtını dönüyorum ancak 1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI durumunda kalıyor
Sistem yanıtını dönüyorum ancak zarfın durumunu sorguladığımda 1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI durumunda olduğunu görüyorum. Gönderdiğim sistem yanıtı zarfını sorguladığımda 1300 BASARIYLA TAMAMLANDI yanıtını alıyorum. Yani sistem yanıtım başarıyla gitmiş ancak zarfın durumu hala 1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI. Bu durum neden olabilir?
Hiçbir etiketi yok.
png 1220 .png (81,653) 2014-03-07 14:56
http://forum.efatura.gov.tr/file_download.php?file_id=1518&type=bug
png

Cevap
(0009070)
2014-03-07 14:52   
(güncelleme tarihi: 2016-02-17 10:56)
Zarfın (SENDERENVELOPE ya da POSTBOXENVELOPE) durumu 1220 HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI ise ve sistem yanıtınızın (SYSTEMENVELOPE) durumu 1300 BASARIYLA TAMAMLANDI ise, sistem yanıtını yanlış şekilde dönmüşsünüz demektir. Sisteminizde hata var.

İlgili zarfa sistem yanıtı dönmüşsünüz ancak, sistem yanıtını sendDocument metodu içinde yapmaktasınız. Bu hatalı bir işlemdir. Sistem yanıtını sendDocument metodunun DIŞINDA yapmanız gerekmektedir. Durum ekteki resimde açıklayıcı şekilde anlatılmıştır.

Sisteminizi gözden geçirmeniz ve düzeltmeniz gerekmektedir. Web servis yanıtı dönmeden sistem yanıtı dönmeyiniz. İşleyişe uymadığınız takdirde sistem yanıtı döndüğünüz zarflar dönülmemiş şeklinde görünür ve bu duruma müdahale edilemez. (Sistem yanıtı sadece 1 kez gönderilebilmektedir. Bu nedenle sistem yanıtı değiştirilememektedir.) "1191 (Gönderilen sistem yaniti daha önce gönderilen bir zarfa referans degildir.)" bilgisi (bu zarf için) daha önce verilen bir sistem yanıtı olduğu için verilmektedir. Mesaj metnini çok önemsemeyiniz. Daha önce (hatalı bir uygulama ile) sistem yanıtı dönmüş olduğunuz için bu mesaj gelmektedir.

1220 durum kodundaki faturalar alıcının web servis uç noktasına ulaştığı için alıcıya ulaşmış durumdadır. Bu durumdaki zarfların içerisindeki faturaların tekrar gönderilmesi mükerrer gönderim olacağından 2. kez gönderilmemesi gerekmektedir.

(Ekteki resimdeki örnek zarfa 1200 durum kodu içeren sistem yanıtının gönderilmesi durumu için oluşturulmuştur. Zarfa 1200'den küçük bir durum kodu ile dönüş yapılmak isteniyorsa resimdeki "Zarf durumu 1300 olur" kısmı "Zarf durumu 1230 olur" şeklinde düşünülebilir.)