Cevap |
|
(0029400)
|
2014-12-29 16:21
|
|
Merhaba,
alıcı vkn gönderici vkn, zarf numarası, fatura numarası ve red cevabı gönderilen zarf numarasını yazabilir misiniz.
|
|
|
(0032991)
|
2015-02-19 10:39
|
|
Merhaba,
Biz karşı taraf ile sorunu ek fatura düzenleyerek hallettik. Fakat ilerde böyle bir durum yaşanırsa, ki olabiliyor nasıl çözümlememiz gerekiyor? Yani ticari kesilen fatura, iki tarafta kabul etmiş ve muhasebe kayıtlarına almışlar fakat GIB deki durumu red edilmiş gibi.
Eğer gerekli gorunurse ilgili zarf numaralarını ayrıca bilgilendirebilirim.
Saygılarımla |
|
|
(0033001)
|
2015-02-19 12:45
|
|
Merhaba,
ilk önce red yanıtının başarı ile gittiğini kontrol etmeniz gereklidir. Yani karşı firma zarfı başarılı bir şekilde kabul etmemişse ve Ticari faturaya kanuni süresi (8 gün) içerisinde cevap verilmemiş ise faturalar alıcısı tarafından kabul edilmiş sayılmaktadır.
Entegrasyon ya da özel entegratör sistemini kullanıyorsanız mevcut durumda aynı fatura için birden fazla uygulama yanıtı dönebilirsiniz. Teknik olarak son gönderilen cevap geçerlidir. Yanıtın alıcısı ticari faturaya 8 günden sonra yanıt geldiyse TTK'nın ilgili hükümlerine istinaden gelen red yanıtına harici yollarla itiraz etmelidir. Mevzuatsal yükümlülükler geçerlidir ve mükellefin sorumluluğundadır.
GİB-Portal yöntemi kullanıcılarına birden fazla uygulama yanıtı gönderilirse ilk yanıttan sonrakiler için "1195:1195 (Daha önce uygulama yanıtı gönderilmiş)" hatası alınmaktadır. Buna istinaden zarf durumu "1230 HEDEFTEN SISTEM YANITI BASARISIZ GELDI(1195:1195 (Daha önce uygulama yanıtı gönderilmiş))" olmaktadır. |
|